Tämä satokausi ei todellakaan oo lähtenyt hyvin käyntiin. Pakkanen nimittäin kävi panemassa melkeen kaikkia taimia kasvihuoneessa ja ne kärsi vähän tuhoja. Yhden Cayannen ja yhden Petterin heitin kokonaan pois, mutta muut jätin vielä, vaikkei kovin hyvässä kunnossa ollutkaan. Lehtiä nypin puolista pois. Varmaan joudun jatkossa heittämään lisääkin tunkiolle, mutta elän vielä toivossa, että voivat piristyä. Lisäksi huomasin tänään, että unohdin kastella niitä pari päivää ja kun sattui kaunis ilma, niin nehän kärsi kuumuudesta ja kuivuudesta. Täytyy jatkossa hoivata niitä vähän enemmän, kun ens viikolla työkiireetkin helpottaa.

Mulla on vielä sisällä pari kasvia pienissä purkeissa, mitkä on menossa Tampereelle. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että en ole menossa käymään siellä, niin taidan istuttaa ne kasvihuoneeseen. Pitää vaan ilmottaa eka kaverille, että ei saakaan niitä, vaikka lupasin. Ellei sitten tuu ite hakemaan :)

Mun pyyntö kommentoida sivuja ja ilmottautua lukijaksi ei saanut oikein kannatusta. Tai sitten kolme henkeä käy täällä tosi usein :) Jatkossakin saa kommentoida, se antaa uutta mielenkiintoa päivittää blogia. Ja saa esittää toivomuksia ja ideoita blogin kehittämiseksi ja kaikkeen muuhunkin.

Lopuksi vielä vastauksia kommentoijille. Viimeksi kun kävin porukoitten tykönä, niin niitten taimet oli aika pienissä purkeissa ja ne olikin huomattavasti pienempiä kun mulla. Ne on ollut vielä yöt sisällä ja päivisin niitä on kuskattu kasvihuoneeseen, jos ilmat on ollut sopivat. Tosin en ole käynyt siellä viikkoon, niin tämän hetken tilanteesta en tiä. Yöpakkasia ei enää pitäis tulla, ainakaan viiteen päivään, niin pian ne kannattaa siirtää kasvihuoneeseen. Mä siirsin ne liian aikasin, kun ei ollut harsoa eikä lämmitintä. Voi olla, että ens vuonna pitää virittää semmonenkin.
En mene takuuseen mistään mitä multa ootte saanut tai tuutte saamaan. Voi hyvin olla, että olen sekottanut nimikyltit tai risteyttänyt eri lajikkeita. Varsinkin risteytys on mahdollinen, kun pölytän kaikkia lajikkeita samalla vesivärisiveltimellä. Viime vuonnakin mietittiin yhtä Bolivian Rainbowta, että onko se oikeesti se, kun on ihan vihree. Muistaakseni tultiin siihen tulokseen, että on se, mutta on vaan eri värinen. Tai ainakaan sen nimikyltti ei ole seonnut missään vaiheessa, ja uskon sen, koska ei ollut kyse mun kasvista. Toki tässäkin on risteytyminen mahdollista, kun mun siemenistä sekin oli alkunsa saanut. Mä kun en tunnetusti oo liian tarkka rotukysymyksistä.