Siitä onkin jo lähes kuukausi kun viimeksi olen päivittänyt sivuja, mutta jatkossa aion parantaa tapani. Ja tällä kertaa mulla on suht hyvä selitys. Kuten useimmat tietääkin, niin mulla kävi herra Ukkonen kylässä ja hajotti koneen, niin olin pari viikkoa ilman. Sen jälkeen on ollut aika paljon kiirettä, eikä ole chili-rintamalla tapahtunut juuri mitään, niin en ole kirjotellut tänne. Eipä nytkään oikein ole edistynyt mihinkään. Kasvihuoneesta ei ole tullut vielä yhtään kypsää marjaa, mutta vihreitä on aika paljon. Laitan muutaman kuvan tähän samalla. Ulkoilmassa on tullut suurin sato tähän mennessä, mutta siellä ei enää montaa marjaa ole. Sisälläkään ei ole kuin 4 marjaa odottamassa kypsymistä, joista 3 on PI 441551. Jostain syystä ET on innostunut tekemään toista satoa, mutta en tiä ehtiikö ne kypsymään.

Olen vähän kysellyt ja katsellut, niin taidan tunnustaa, että ET ja Töistä taitaa olla samaa lajiketta. Tai saattaa olla eri lajike, mutta samaa sukua, eli Cayanne. Tästä lähin meinaan puhua niistä molemmista samalla nimellä, ellei joku valaise, ettei niin saa tehdä. Toni väitti, ettei heillä tule koskaan virheitä, eli se risteytys on taidettu siittää mun tykönä. Siinä voisi olla vaikka Cayanne ja Ulkoa? Ainakin on pienet marjat ja Cayannen runko.

Jostain syystä kasvihuoneessa on muutama marja mädäntynyt. En osaa yhtään sanoa mistä johtuu, mutta ne kaikki on ollut Lombardoja. Ens vuonna en meinaa pistää niitä lainkaan. Jos joku haluaa siemeniä siitä, niin kannattaa ilmottaa hyvissä ajoin, muuten en ota niitä ollenkaan talteen. Tiedän nimittäin, että mulla tulee olemaan vaikeuksia siementen erillään säilyttämisessä, mitä Pike vähän arvelikin. Tällä hetkellä on semmonen tunne, etten laita ens vuonna kuin Cayannea, Risteytystä, Bolivian Rainbowta (jos Eija ja Toni antaa siemeniä) ja Habaneroa. Työkaverilla nimittäin tulee niitä tosi paljon ja se lupas tuoda mulle muutaman marjan. Lisäksi pistänen jotain noista vielä kypsymättömistä marjoista, jos vaan maku miellyttää. Eikä ole ihan pois suljettua, että joku uusikin laji eksyisi joukkoon. Ja Ramiro paprikaa taidan kanssa pistää, vaikkei chili olekaan. Eli taitaa taas tulla turhan monta lajia :)

Viikonloppuna on tarkotus kuivata ensimmäinen erä ja jauhaa ne mausteeksi. En ole varma ehdinkö/jaksanko sykkiä niin paljon, mutta jos jaksan, niin laitan tänne tilannekuvia.